Gátizom torna szülés előtt, szülés után – KÖTELEZŐ!! 3


intim-tornaTudtam, hogy az gátizom torna nagy jelentőséggel bír, de szülés előtt én sem vettem elég komolyan. Szerencsére nekem a szülés előtt nem volt probléma a gátizomzatommal, de ez nem korfüggő, sok korombeli vagy nálam fiatalabb már szülés előtt is tapasztal gyengeségeket ezen a tájékon, de erre később visszatérek. Szóval én nem végeztem rendszeres gátizom tornát, bár ha végül is jóga közben valaki rendesen tartja a bandhákat, akkor az azért az ér valamit szerintem.

Lolát természetes úton szültem meg. Szülés alatt a hüvely több, mint 10-szeresére tágul, és azért ez hagy némi nyomot rajta… A szülés utáni hetekben eléggé meg voltam ijedve, ugyanis, ha nem indultam időben a WC-re pisilni, akkor egyszerűen nem bírtam tovább tartani. Szerencsére ez azért elég rohamosan javult. De amikor szülés után pár héttel jógázni kezdtem otthon, még a legkisebb előrehajlásoknál is levegő került a hüvelyembe. Igaz, hogy a legtöbben a bűvös 6 hetet tartják, hogy onnantól már mindent lehet csinálni, nem árt néhány dologgal azért még egy kicsit többet várni szülés után. Az én nőgyógyászom eleve 3 hónapot javasolt a komolyabb sportolást tekintve, illetve az úszásra is. Uszodába nem is nagyon mertem menni a fertőzésveszély miatt. Elsőzör a horvátországi nyaralásunkkor úsztam a tengerben, és még ott is azt éreztem, hogy a záróizmok nem működnek tökéletesen.

Természetesen, már a legelején, amikor a szülés utáni inkontinencia jeleit éreztem, gőzerővel elkezdtem az gátizom torna gyakorlatokat végezni. Szerencsére nagyon hamar éreztem a javulás jeleit, de azért, ha valami nagyobb fizikai megerőltetés ért, akkor ismét éreztem a gyengeséget, ekkor megint jobban rákapcsoltam a gátizom torna gyakorlatokra. Most, 9 hónappal a szülés után azt mondom, hogy talán már majdnem a szülés előtti állapotban vagyok.

De az a kérdés, hogy kinek milyen a szülés előtti állapota? Akinek már szülés előtt is gátizomgyengesége van, melyek jelei lehetnek:

  • vizeletelcseppentés,
  • gyertyaállásban, terpeszben előrehajolva, szexuális együttlétkor levegő kerül a hüvelybe, majd kellemetlen hang kíséretével távozik,
  • úszás közben víz áramlik a hüvelybe,

annak szülés után jóval nehezebb lesz egy szülés előttinél jobb állapotot elérni. Tehát minél jobb állapotban volt a gátizom a szülés előtt, annál könnyebb lesz visszanyerni azt. Főleg, ha szorgalmasan gátizom tornáznuk. Aki viszont már a szülés előtt is gyengeséget tapasztal, azt ajánlom, hogy gőzerővel kezdjen el erősíteni!

Az interneten is utána lehet olvasni a témának, és többféle gátizom erősítő gyakorlatot lehet találni, de szerintem minden nőnek hasznára válik, ha elolvassa Kriston Andrea Intim torna című könyvét, amelyben gyakorlatok is vannak.


Megjegyzés hozzáfűzése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

3 Gondolat “Gátizom torna szülés előtt, szülés után – KÖTELEZŐ!!

  • Ildikó

    Kedves Orsi!

    Nagyon köszönöm ezt a bejegyzést, nagyon hasznos. 🙂
    Én márciusban szültem, és bizony nekem is gondok vannak azóta. 🙁

    Engem érdekelnének a gyakorlatok, akár link formájában is, hogy neked melyek segítettek!

    És köszönöm hogy írtál a témáról, szerintem sokan vagyunk, akiknek ez probléma, csak nem mernek róla beszélni.

    További szép napot,
    Ildikó

    • Szücs Orsolya Bejegyzés szerzője

      Szia Ildikó! Örülök, hogy segíthettem! Szerintem majd írok egy külön bejegyjzést néhány gyakorlatról a jövő héten! Szeretettel, Orsi