Hogy készül a (vegán, gluténmentes) babakeksz? 1


IMG_0679Hozzávalók:

  • 1 alma nagy reszelőn lereszelve
  • 1 banán
  • 2-4 marék zabpehely* (apró szemű, szerintem a legjobbat a Spar-ban lehet kapni)
  • 1 evőkanál kókuszolaj
  • 1 dl tisztított víz
  • 4-6 szem datolya
  • opcionális**: kakaó, fahéj, dió, tört mandula, mazsola, aszalt szilva, mák, kókuszreszelék

Elkészítés:

A reszelt almához hozzákevered a zabpelyhet és a kókuszolajat. Leturmixolod a banánt egy kevés vízzel és a datolyával, majd ráöntöd a reszelt almára és a zabpehelyre. Rakhatsz bele az opcionális hozzávalók közül is, nem egyszerre az összeset, én egyet kettőt szoktam. Például fahéjat aszalt szilvával, kakaót dióval, vagy kókuszreszelékkel, ami a Te ízlésed szeirnt illik egymáshoz. Összekevered, hogy egy formázható masszát kapjál. Ha túl híg adhatsz hozzá még zabpelyhet, ha túl sűrű, egy kis vizet. Ha több a zabpehely benne, akkor kicsit “töményebb” lesz a keksz. A tepsibe sütőpapírt teszel, és kis keksz formákat gyártasz. Ne túl vastagokat, mert akkor a belseje ragacsos marad. (Ha vizes kézzel csinálod, nem ragad rá a tészta a kezedre.)

Előmelegített sütőben, 250 fokon kb 20 percig sütjük. Ha hamar kivesszük, akkor puhább, ha tovább hagyjuk, ropogósabb lesz.

Tipp: mivel Lola még nincs egy éves, én neki csak a sima natúr kekszet adom (tehát opcionális hozzávalók nélkülit). Amikor kész a natúr tészta, a feléből formázok neki kekszet, majd a többihez adok még néhányat az opcionális hozzávalók közül, és az lesz a mi adagunk 🙂

Vigyázat! A babakeksz az apukáknak is ízlik, akik nagyobb tempóban tudják fogyasztani, mint a babák, ezért nem árt néhány darabot biztonságba helyezni a bébinek. 🙂

*Ha tényleg gluténmentes kekszet szeternénk készíteni, akkor gluténmentes zabpelyhet válasszunk! (A zab eredetileg gluténmentes gabona, de sokszor láthatjuk a csomagoláson, hogy glutént tartalmazhat. Ennek két oka lehet. 1) Olyan helyen termesztették, ahol más, glutént tartalmazó gabonát is termesztenek, és betakarításnál belekeveredhetett. 2) Olyan üzemben dolgozzák fel (pl. pelyhesítik), ahol más gluténtartalmú gabonát, és ott kerül bele. Természetesen a zab, ha gluténnal “szennyezett” is, jóval kevesebb glutént tartalmaz, mint a gluténtartalmú gabonák. Ha nem vagyunk kifejezetten gluténérzékenyek, csak szeretnénk kerülni a fogyasztását, akkor még egy gluténnal szennyezett zabpehellyel elég “jók vagyunk”.

**Az opcionális hozzávalók között vannak allergének is, amelyek 1-2 éves kor után ajánlottak.


Megjegyzés hozzáfűzése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Egy kis gondolat “Hogy készül a (vegán, gluténmentes) babakeksz?