Honnan szerezzünk motivációt?


motiváció - jógamamiTermészetesen nagyon sok dologgal kapcsolatban felemrülhet a motiváció kérdése, én most elsősorban a sporttal kapcsolatos motivációra gondoltam. Biztos sokmindenkivel előfordult már, hogy ki kellett volna mannie futni, elmenni edzeni, jógázni, stb. Mert elhatározta, hogy egy héten valahányszor elmegy, és eljött az egyik alakalom. Van rá idő is, de valahogy nem akaródzik… Mit lehet ilyenkor csinálni, és hogyan lehet ez ellen tenni? Következzenek az én módszereim.

1) Minél több embernek elmondom
Elmondom a férjemenek, anyunak, vagy akivel épp beszélek, hogy igen, holnap déltán, holnap reggel, vagy amikor épp “kell” menni, megyek futni, jógázni, vagy ahova éppen tervezem. Mert ilyenkor már “nincs menekvés”. Ha ennyien tudnak róla, mennem kell. Én szeretem tartani magamat ahhoz, amit mondok, tehát ilyankor már nincs visszaút 🙂

2) A célra gondolok
Van, hogy nagyon nincs kedvem menni. Ez a futással szokot így lenni néha (jógával nem nagyon 🙂 ), főleg, ha hideg is van, fáradt is vagyok, meg ha amúgy rengeteg más dolgom is van, ami “mögé el lehetne bújni”, mint főzés, takarítás, hírlevélszerkesztés, és még sorolhatnám. De mindenki tudja, hogy ezek csak kifogások. Ilyenkor a kitűzott célra próbálok koncentrálni, és nem a kifogásokra.

3) Nem gondolkozom
Ehhez nem is fűznék túl sok mindent. Megvan, hogy hétfő, csütörtök futónap, kedd vasárnap jóganap. Menni kell, nem gondolkozni.

4) Milyen jó lesz utána
Arra gondolok, hogy mennyivel jobb lesz felfrissülten, tiszta fejjel nekiállni a tennivalóknak, ahelyett, hogy itthon tespednék. Nem attól a 40 perctől fog elúszni a napom, ha kimegyek futni. Sőt…

5) Értékelem a lehetőséget
Arra gondolok, hogy adott a hely, az idő, megoldott a gyerekfelügyelet, egészséges vagyok (mondjuk szerencsére ritkán vagyok beteg, de akkor annál inkább szokott idegesíteni, hogy nem tudok sportolni). Szóval pont én hagynám ki? Na neee!

6) Mit “nyernék”, ha kihagynám az edzést?
Frusztrációt! Volt már, hogy nem tudtam magam rávenni, hogy elmenjek edzeni, de ilyenkor sokkal rosszabb volt utána. Rettentő frusztrált voltam, hogy nem tudtam tartani magam az elhatározásomhoz, és persze elmaradt a spotolás, jógázás utáni feltöltődött érzés.

7) Külső segítséget kérek
Itt most nem személyi edzőre gondolok, persze az is lehet egy megoldás. Én a férjemmel beszéltem meg, hogy melyek a futó és jóganapok, és mondtam neki, ha esetleg próbálnám elsunnyogni, akkor szóljon rám. Ez neki elég könnyen megy 🙂

8) Néha azért ki lehet hagyni…
Van, amikor tényleg olyan fáradt az ember, hogy jobban teszi, ha kihagyja az edzést, ha nagyon fáradt, vagy esetleg még beteg is, de ilyenkor én megpróbálok valami más feltöltődési módszert választani. Legtöbbször egy simám alszom egyet. Lola szerencsére elég jól bealtatható, ha ott fekszem mellette, napközben akkor alszik a legjobbakat. Edzés helyett azért általában ritkán választom ezt, de azért már volt rá példa.

Az új évi elhatározásom az volt, hogy heti két futás, és két jóga a minimum. Szerencsére ezt azóta nagyjából tartom is, de meg kell említenem, hogy kapok hozzá segítséget. Első sorban a férjemtől, mert amíg futok vagy jógázok, ő vigyáz Lolára (Lola mostanában nem szeret a kocsiban ülni, így vele nem tudok futni, ezért többnyire egyedül megyek), vagy néha a nagymamája. Szóval, ha a férfiak azt szeretnék, hogy fit legyen a feleségük, akkor segítsenek nekik, mert egyedül nehéz!

Hajrá mindenkinek!

Megjegyzés hozzáfűzése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.