Jógahíd challenge!


jogamami-jogahid-urdva-dhanurasanaMostanában nagy divat lett a mindenféle kihívás az online közösségi médiában. Vegán kihivás, plank challenge, és mindenféle jógás kihívások. Ennek kapcsán jött az ötlet, hogy létrehozzak egy jógahíd kihívást, aminek célja, hogy elsősorban az anyukák megtanlujanak (újra) hídba felmenni, de bárki csatlakozhat.

Kislány korunkban szinte mindannyian könnyedén felmentünk jógahíd ba. Felnőtt korunkra sokan elvesztik ezt a képességüket. A jógaórákon más többeknek segítettem visszahozni ezt a képességét, most legutóbb babás jógán kért meg az egyik anyuka, hogy tanítsam meg, hogy (újra) fel tudjon menni jógahíd ba. (…mint kiderült egyész jól megy neki, nincs sok tennivalóm 🙂 )

Hogy miért is pont a jógahidat válaszottam? Mert ez egy olyan összetett póz, amely a test szinte minden izmát megdolgoztatja, és azokat az izmokat erősíti, amelyekre az anyukáknak nagy szükségük van, mint például a gerincfeszítő izom a jó tartáshoz, emellett nyújtja az izmokat és nyitja a bekötött izületket. Hatásai (a teljesség igénye nélkül):

  • erősíti a comb és a farizmot
  • erősíti a gerincfeszítő izmot (fontos a jó tartáshoz)
  • erősíti a váll és a karizmokat
  • nyitja a csípőt
  • nyitja a vállat mellkast és szívcsakrát
  • hátrafelé hajlítja a felsőháti szakaszt (ami púposodásra hajlamos)

jogamami-jogahid-urdva-dhanurasana-with-babyA 30 napon keresztül fokozatosan fogjuk megtanulni a jógahidat. Minden nap más gyakorlat lesz, lesznek a hídra rávezető gyakorlatok, és néhány olyan nyújtó póz, ami a híd végrehajtását segíti. Nem verseny, lehet lassabbn is haladni. Akinek esetleg túl könnyű valamlyik gyakorlat, az végezzen helyette egy percig teljes jógahidat. Remélem, hogy a kihívás végére sokan ismét visszaszerik a képességüket és a bátorságukat a jógahíd pózhoz. Mindannyian más fizikai állapotban vagyunk, azt nem ígérhetem, hogy ennyi idő mindenkienk elég lesz, de közelebb kerül hozzá, az biztos. Akinek túl sok, vagy gyors a haladás, haladhat lassabban is, addig ne menjen tovább, amíg egy adott gyakorlat nem megy. A kihívást csak akkor csináld, ha egészséges vagy, nincs gerincproblémád, vagy más olyan egészségügyi problémád, ami miatt ez nem javasolt. Várandósan TILOS jógahíd gyakorlatot végezni!

A kihívás június 05-én kezdődik, és 30 napig tart, itt lehet csatlakozni: https://www.facebook.com/events/1453736374926508/. A pózokat minden nap az Jógamami Instagram oldalán fogom megosztani, és a Jógamami Facebbok oldalra is postolom majd. Lehet képeket feltölteni, tapasztalatokat megosztani! A kihívást teljesítőkre meglepetés vár! 😉

Sok kitartást kívánok mindenkinek a kihíváshoz!

Megjegyzés hozzáfűzése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.