Púpos vagy, anyukám?!


pupos-vagy-anyukam4-jogamamihuVan egy ilyen tipikus “anyukás” testtartás, ami sajnos nem helyes, és hosszú távon nem is egészséges. A rossz testtartás kialakulásának több összetevője is lehet. Induljunk ki mondjuk a legrosszabb esetből. Olyan munkánk van/volt, hogy sokat kell ülnünk számítógép előtt. Ha nem figyelünk kifejezetten a helyes testtartásara, nagyon könnyen rögzül a rossz tartás. Már csak amiatt is, mert a legtöbb irodában az asztalnak, a széknek, a monitornak, és a billentyűzetnek eleve olyan az egymáshoz képesti elhelyezkedése, hogy képtelenség helyes testtartással a gép előtt ülni. Ehhez hozzájön, hogy mondjuk nem sportolunk, vagy sportolunk ugyan, de nem eddzük a jó tartáshoz szükséges izmokat, és sportolás közben is rossz a tartásunk. Sajnos sportolni is lehet rossz tartással, például rengetegen futnak púposan, felhúzott vállakkal.

anyukas-testtartas3-jogamamihuNa, és akkor erre az “alapra” jön rá a várandósság, majd azt követően a babázás. A várandósság megnyújtja a hasizmokat, ami szintén ront a tarásunkon, mivel a helyes tartáshoz a hasizmok is kellenek. De kisbaba szoptatása, emelgetése, a folyamatos hajolgatás tipikusan a felső háti szakaszt terhelik meg. A sok előre irányuló erőkifejtés során a lapockát tartó izmok megnyúltnak, a melleizmok rövidülnek. Ettől leszünk púposak. Ehhez hozzájön még egy adag stressz ami a csuklyás izmokat rántja fél, és máris katasztrófálissá alakult a testtartásunk.

A jó hír az az, hogy ezen könnyen segíthetünk. Egyrészt speciélis gyakorlatokat tudunk végezni erre a területre, de ha bemegyünk egy “sima” jógaórára, már akkor is nagy valószínűséggel jó helyen járunk ahhoz, hogy a tartásunkat javító gyakorlatokat végezzünk.

A másik feladatunk pedig az, hogy tetten érjük magunkat, hogy mik azoka a napi rutin cselevések, amik hozzájárulnak a rossz testtertáshoz. Például, ha kényelmetlen helyzeetben szoptatunk, akkor próbáljunk egy olyan széket, szotatós párnát venni, amivel ezt kiküszöbölhetjük. Ha túl sokszor hajolgatunk gyermekünkhoz, néha inkább guggoljunk le hozzá. Ha túl sokat cipeljük, próbáljuk meg ezt is csökkenteni, a hosszabb utakra vigyünk babakocsit, hordozót, vagy valami kis járgányt, esetetleg ezek variációit, hogy minál nagyobb eséllyel ezeken közlekedjen.

A februári workshop témája a felsőháti szakasz erősítése, a vállnyitás lesz, sőt, még a jógahídat is megtanuljuk. Részletek hamarosan!

Megjegyzés hozzáfűzése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.