Várandós napló hatodik hó – fogyni várandósan??


varandos-naplo-nhatodik-ho-masodik-trimeszter-varandosfogyas-jogamamihuÉs akkor végre!! Visszatérhetek étkezés terén a normál kerékvágásba! Végre ismét meg bírom enni a zöldségeket és a gyümölcsöket, és nem csak az üres szénhidrátokat kívánom, és kezd beállni egy normális étkezési és mozgási rutin, amivel végre jól érzem, vagyis érezzük magamat a bőrömben. Ennek épp itt volt az ideje, mert már kezdtem elérni azt a súlyt, amit előző várandóságomnak a vége felé értem csak el, és hát innen jön még a java…

De hogy is néz ki pontosan akkor a napirendem – elsősorban a mozgást és az étkezést tekintve?

“Edzés”

Reggel elviszem Lolát bölcsibe, és utána irány a fitness terem. Persze, sokkal jobb lenne bizonyos szempontból a szabadban mozogni, de ebben a kánikulában örülök, ha mozogni tudok. 30-40 perceket kardiózok, szigorúan pulzuskontrollal, de erről már az előző bejegyzésemben írtam. Utána egy kis lábemelgetés, hogy a fenekem se ereszkedjen meg nagyon, illetve kar,  váll és hátizom gyakorlatok, utóbbiak a helyes tartás érdekében.

Étrend

Sokak megbotránkozására várandósan is vegetáriánus étrendet folytatok. És annak, ellenére, hogy a védőnő javaslatára legalaább csak egy pici szelet páriszit ennék néha, még vashiányom sincs. Pedig ez a legtöbb várandósnál előfordul, nekem is volt az előző várandósságom vége felé. Tényleg odafigyelek, hogy teljes értékűen táplálkozzak, egyek elég gabonát (gluténmenteset), zöldséget, gyümölcsöt, hüvelyest, és olajos magvat. Hogy is néz ki egy átlagos napom:

  • Reggeli – müzli, saját készítésű. Zabpehely, idénygyümölcs (áfonya, barack, stb, szerencsére nyár van, ilyenkor van bőven friss gyümölcs, amit a műzlibe lehet aprítani), olajos mag (nekem a kesu a kedvencem, de mandulával és dióval váltogatom), lenmag/chiamag, kókusztej
  • Tízórai – ha a müzli túl nagy adag lett, a felét későbbre hagyom, vagy eszek még egy kis gyümölcsöt.
  • Ebéd – saláta, valameilyen fehérjével kiegészítve (kefír, humusz, mogyorókrém), puffasztott rizs szelet
  • Uzsonna – zöld turmix
  • Vacsora: főtt étel. Dáhl (indiai hüvelesből készült leves), párolt / rakott zöldség, tökfőzelék, stb.

Szerencsére a kis, vagy inkább az egyre nagyobb pocaklakó segít tartani a mértéket, ugyanis, ha többet eszem a kelleténél, akkor nagyon kellemetlen nyomást érzek a gyomromban. A mozgásnak, a normális étrendnek és a mértékletességnek köszönhetően a súlygyarapodásom mértéke megállt. A baba természetesen szépne fejlődik tovább, tehát én alig híztam valamennyit…sokak szerint a hasamon kívül inkább fogytam, ami simán lehetséges. Lehet, hogy mégis sikerül fitt kismami maradnom?! 🙂

Megjegyzés hozzáfűzése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.